den 25 januari 2012

Bukowskis kommer

3 frågor till Erik Ingare, Bukowskis. Auktionsfirman kommer till Murberget på onsdag den 1 februari.

1. Vad händer på Murberget?
På Murberget kommer vi att hålla en öppen värdering för alla som har något föremål som de vill veta lite mer om. Antingen tar man med sig föremålen, eller så går det bra att visa bilder. Vi försöker sedan att ge ett ungefärligt värde på dem. Förhoppningen är sedan att vi finner föremål som är värda att ta ned till våra auktioner i Stockholm.

2. Ska ni besöka andra platser i länet?
Vi passerar hela kusten upp till Umeå. Förra säsongen åkte vi ända upp till Boden. Vi kommer att ha öppna värderingar i Härnösand och i Umeå, men det finns även möjlighet till hembesök om man har svårt att ta sig till våra värderingar.

3. Har ni några favoritobjekt som ni hoppas hitta?
Vi har ett spännande arbete, och vi vet aldrig vad man kommer att få se. Det finns många vackra föremål i Norrland, och under denna resa hoppas vi på fina målningar av Helmer Osslund och Bengt Lindström, orörda Ångermanlandsbrudar och stora keramikföremål av Hans Hedberg!